ДИТЯЧА INTERNET-ЗАЛЕЖНІСТЬ
ФАКТ, ЩО ДІТИ ПРОВОДЯТЬ В ІНТЕРНЕТІ БАГАТО ЧАСУ, ЗАСМУЧУЄ БІЛЬШІСТЬ БАТЬКІВ. СПОЧАТКУ ДОРОСЛІ ВІТАЛИ ПОЯВУ МЕРЕЖІ, ВВАЖАЮЧИ, ЩО ВОНА — БЕЗМЕЖНЕ ДЖЕРЕЛО НОВИХ ЗНАНЬ. НЕЗАБАРОМ З’ЯСУВАЛОСЯ, ЩО ПІДЛІТКИ НЕ КОРИСТУЮТЬСЯ ІНТЕРНЕТОМ ДЛЯ ВИКОНАННЯ ДОМАШНІХ ЗАВДАНЬ АБО ПОШУКУ КОРИСНОЇ ІНФОРМАЦІЇ. ЗАМІСТЬ ЦЬОГО ВОНИ СПІЛКУЮТЬСЯ В ЧАТАХ І ГРАЮТЬ В ОN-LINE ІГРИ.
ПІДТРИМКА РОЗУМНОЇ РІВНОВАГИ МІЖ РОЗВАГАМИ ТА ІНШИМИ ЗАНЯТТЯМИ У ДІТЕЙ ЗАВЖДИ БУЛО ВИПРОБУВАННЯМ ДЛЯ БАТЬКІВ. ІНТЕРНЕТ ЗРОБИВ ЦЕ ЩЕ БІЛЬШ ВАЖКИМ ЗАВДАННЯМ. СПІЛКУВАННЯ В ІНТЕРНЕТІ ТА ІНТЕРАКТИВНІ ІГРИ НАСТІЛЬКИ ЗАТЯГУЮТЬ ДІТЕЙ, ЩО ВОНИ ВТРАЧАЮТЬ ВІДЧУТТЯ ЧАСУ.
КІЛЬКА ПОРАД БАТЬКАМ.
ПЕРШ ЗА ВСЕ, ВАРТО ЗНАТИ, ЯКІ СИМПТОМИ ПРОЯВУ ІНТЕРНЕТ-ЗАЛЕЖНОСТІ І ЧИ Є ВОНИ У ДИТИНИ: ЧИ ВПЛИВАЄ ЧАС, ПРОВЕДЕНИЙ В МЕРЕЖІ НА НАВЧАННЯ І СОН, ЧИ Є У НЬОГО ДОСТАТНЬО ДРУЗІВ В РЕАЛЬНОМУ СВІТІ, ЧИ НЕ ЗАМІНЯЮТЬ ЙОМУ ОN-LINE ІГРИ РЕАЛЬНЕ ЖИТТЯ . НЕ МЕНШ ВАЖЛИВИМ ЧИННИКОМ Є КІЛЬКІСТЬ ЧАСУ, ПРОВЕДЕНОГО В МЕРЕЖІ, — ВОНО МАЄ БУТИ ДОЗОВАНО. ЗГІДНО З НОРМАМИ, ВИЗНАЧЕНИМИ МІНІСТЕРСТВОМ ОХОРОНИ ЗДОРОВ’Я УКРАЇНИ, ДЛЯ ДІТЕЙ 1-ГО КЛАСУ ЗАГАЛЬНИЙ ЧАС РОБОТИ ЗА КОМП’ЮТЕРОМ З РІДКОКРИСТАЛІЧНИМ МОНІТОРОМ ПОВИНЕН ОБМЕЖУВАТИСЯ 30-45 ХВИЛИНАМИ НА ТИЖДЕНЬ, 2-3 КЛАСІВ - ДВОМА ГОДИНАМИ НА ТИЖДЕНЬ, АЛЕ НЕ БІЛЬШЕ 1-Ї ГОДИНИ НА ДОБУ, 4-6 КЛАСІВ - ДВОМА ГОДИНАМИ НА ТИЖДЕНЬ, АЛЕ НЕ БІЛЬШЕ 1-Ї ГОДИНИ НА ДОБУ, 7-9 КЛАСІВ - 2,5 ГОДИНАМИ НА ТИЖДЕНЬ, АЛЕ НЕ БІЛЬШЕ 1-Ї ГОДИНИ НА ДОБУ, УЧНІВ 10-11 КЛАСІВ – СІМОМА ГОДИНАМИ НА ТИЖДЕНЬ, АЛЕ НЕ БІЛЬШЕ 1-Ї ГОДИНИ НА ДОБУ.
ЯКЩО У ДИТИНИ З’ЯВЛЯЮТЬСЯ ОЗНАКИ ІНТЕРНЕТ-ЗАЛЕЖНОСТІ, НЕ ВАРТО КАТЕГОРИЧНО ВІДЛУЧАТИ ЙОГО ВІД УЛЮБЛЕНОЇ ІГРАШКИ — ІНТЕРНЕТУ. ЦЕ НЕ ВИРІШИТЬ ПРОБЛЕМУ. ВАРТО РЕГЛАМЕНТУВАТИ СПІЛКУВАННЯ З МЕРЕЖЕЮ, ВСТАНОВИВШИ ЧАС, ДОПУСТИМИЙ ДЛЯ ПРОВЕДЕННЯ В МЕРЕЖІ. КОМП’ЮТЕР ПОВИНЕН ПЕРЕБУВАТИ У ВІТАЛЬНІ АБО ЗАГАЛЬНІЙ КІМНАТІ — НІ В ЯКОМУ РАЗІ НЕ В КІМНАТІ ДИТИНИ. ВСТАНОВИВШИ ПРАВИЛА, БАТЬКИ НЕ ПОВИННІ ЇХ ПОРУШУВАТИ. ЯКЩО ДИТИНА ВІДЧУВАЄ НЕЗДОРОВУ ТЯГУ ДО ІНТЕРНЕТУ, КРАЩЕ ЗВЕРНУТИСЯ ДО ПСИХОЛОГА. БУДЬ-ЯКА ЗАЛЕЖНІСТЬ, В ТОМУ ЧИСЛІ Й ІНТЕРНЕТ-ЗАЛЕЖНІСТЬ, — ЦЕ ТІЛЬКИ ОДИН З ВИДІВ ПРОЯВУ ПСИХОЛОГІЧНИХ ПРОБЛЕМ, ЯКИМИ МОЖУТЬ БУТИ НИЗЬКА САМООЦІНКА, ДРАТІВЛИВІСТЬ І ДЕПРЕСІЯ, ЩО РОЗВИВАЄТЬСЯ НА ОСНОВІ ЦЬОГО.
ЗАПАМ’ЯТАЙТЕ! ЯКЩО ДИТИНА ВІДЧУВАЄ ТРУДНОЩІ У СПІЛКУВАННІ, ПОТРІБНО ПОСТАРАТИСЯ ДОПОМОГТИ ЇЙ. ВІДВІДУВАННЯ СЕКЦІЙ, ДОДАТКОВІ ЗАНЯТТЯ ПІСЛЯ ШКОЛИ МОЖУТЬ ЧАСТКОВО ВИРІШИТИ ПРОБЛЕМУ. СЛІД ЧАСТІШЕ ЗАПРОШУВАТИ ІНШИХ ДІТЕЙ ДОДОМУ І ХОДИТИ В ГОСТІ ДО ДРУЗІВ, У ЯКИХ Є ДІТИ ТАКОГО Ж ВІКУ. ЗАХОПЛЕННЯ ОN-LINE ІГРАМИ ПОТРІБНО ЗАМІНИТИ РЕАЛЬНИМИ АНАЛОГАМИ.НЕ ВАРТО ЗАБУВАТИ ПРО СПЕЦІАЛЬНІ КОНТРОЛЮЮЧІ ПРОГРАМИ, ЗА ДОПОМОГОЮ ЯКИХ МОЖНА ВІДСТЕЖУВАТИ, ЧИМ ДИТИНА ЗАЙМАЄТЬСЯ В МЕРЕЖІ, АДЖЕ ДАНІ СТАТИСТИКИ Є ТРИВОЖНИМИ:
- ПОНАД 28% ОПИТАНИХ ДІТЕЙ ГОТОВІ НАДІСЛАТИ СВОЇ ФОТОКАРТКИ НЕЗНАЙОМЦЯМ У МЕРЕЖІ;
- 17% БЕЗ ВАГАНЬ ПОВІДОМЛЯЮТЬ ІНФОРМАЦІЮ ПРО СЕБЕ І СВОЮ РОДИНУ - АДРЕСУ, ПРОФЕСІЮ, ГРАФІК РОБОТИ БАТЬКІВ, НАЯВНІСТЬ ЦІННИЇХ РЕЧЕЙ У ДОМІ...НАВІЩО НЕЗНАЙОМЦЯМ ТАКА ІНФОРМАЦІЯ, ДІТИ, ЯК ПРАВИЛО, НЕ ЗАМИСЛЮЮТЬСЯ;
- 22% ДІТЕЙ ПЕРІОДИЧНО ПОТРАПЛЯЮТЬ НА САЙТИ ДЛЯ ДОРОСЛИХ;
- 28% ДІТЕЙ, ПОБАЧИВШИ В ІНТЕРНЕТІ РЕКЛАМУ АЛКОГОЛЮ ЧИ ТЮТЮНУ, ХОЧА Б ОДИН РАЗ СПРОБУВАЛИ ЇХ КУПИТИ, А 11% - СПРОБУВАЛИ КУПУВАТИ НАРКОТИКИ;
- БЛИЗЬКО 14% ОПИТАНИХ ЧАС ВІД ЧАСУ ВІДПРАВЛЯЮТЬ ПЛАТНІ SMS ЗА БОНУСИ В ON-LINE ІГРАХ І ЛИШЕ ДЕЯКІ ЗВЕРТАЮТЬ УВАГУ НА ВАРТІСТЬ ПОСЛУГИ.
ФАКТ, ЩО ДІТИ ПРОВОДЯТЬ В ІНТЕРНЕТІ БАГАТО ЧАСУ, ЗАСМУЧУЄ БІЛЬШІСТЬ БАТЬКІВ. СПОЧАТКУ ДОРОСЛІ ВІТАЛИ ПОЯВУ МЕРЕЖІ, ВВАЖАЮЧИ, ЩО ВОНА — БЕЗМЕЖНЕ ДЖЕРЕЛО НОВИХ ЗНАНЬ. НЕЗАБАРОМ З’ЯСУВАЛОСЯ, ЩО ПІДЛІТКИ НЕ КОРИСТУЮТЬСЯ ІНТЕРНЕТОМ ДЛЯ ВИКОНАННЯ ДОМАШНІХ ЗАВДАНЬ АБО ПОШУКУ КОРИСНОЇ ІНФОРМАЦІЇ. ЗАМІСТЬ ЦЬОГО ВОНИ СПІЛКУЮТЬСЯ В ЧАТАХ І ГРАЮТЬ В ОN-LINE ІГРИ.
ПІДТРИМКА РОЗУМНОЇ РІВНОВАГИ МІЖ РОЗВАГАМИ ТА ІНШИМИ ЗАНЯТТЯМИ У ДІТЕЙ ЗАВЖДИ БУЛО ВИПРОБУВАННЯМ ДЛЯ БАТЬКІВ. ІНТЕРНЕТ ЗРОБИВ ЦЕ ЩЕ БІЛЬШ ВАЖКИМ ЗАВДАННЯМ. СПІЛКУВАННЯ В ІНТЕРНЕТІ ТА ІНТЕРАКТИВНІ ІГРИ НАСТІЛЬКИ ЗАТЯГУЮТЬ ДІТЕЙ, ЩО ВОНИ ВТРАЧАЮТЬ ВІДЧУТТЯ ЧАСУ.
ПІДТРИМКА РОЗУМНОЇ РІВНОВАГИ МІЖ РОЗВАГАМИ ТА ІНШИМИ ЗАНЯТТЯМИ У ДІТЕЙ ЗАВЖДИ БУЛО ВИПРОБУВАННЯМ ДЛЯ БАТЬКІВ. ІНТЕРНЕТ ЗРОБИВ ЦЕ ЩЕ БІЛЬШ ВАЖКИМ ЗАВДАННЯМ. СПІЛКУВАННЯ В ІНТЕРНЕТІ ТА ІНТЕРАКТИВНІ ІГРИ НАСТІЛЬКИ ЗАТЯГУЮТЬ ДІТЕЙ, ЩО ВОНИ ВТРАЧАЮТЬ ВІДЧУТТЯ ЧАСУ.
КІЛЬКА ПОРАД БАТЬКАМ.
ПЕРШ ЗА ВСЕ, ВАРТО ЗНАТИ, ЯКІ СИМПТОМИ ПРОЯВУ ІНТЕРНЕТ-ЗАЛЕЖНОСТІ І ЧИ Є ВОНИ У ДИТИНИ: ЧИ ВПЛИВАЄ ЧАС, ПРОВЕДЕНИЙ В МЕРЕЖІ НА НАВЧАННЯ І СОН, ЧИ Є У НЬОГО ДОСТАТНЬО ДРУЗІВ В РЕАЛЬНОМУ СВІТІ, ЧИ НЕ ЗАМІНЯЮТЬ ЙОМУ ОN-LINE ІГРИ РЕАЛЬНЕ ЖИТТЯ . НЕ МЕНШ ВАЖЛИВИМ ЧИННИКОМ Є КІЛЬКІСТЬ ЧАСУ, ПРОВЕДЕНОГО В МЕРЕЖІ, — ВОНО МАЄ БУТИ ДОЗОВАНО. ЗГІДНО З НОРМАМИ, ВИЗНАЧЕНИМИ МІНІСТЕРСТВОМ ОХОРОНИ ЗДОРОВ’Я УКРАЇНИ, ДЛЯ ДІТЕЙ 1-ГО КЛАСУ ЗАГАЛЬНИЙ ЧАС РОБОТИ ЗА КОМП’ЮТЕРОМ З РІДКОКРИСТАЛІЧНИМ МОНІТОРОМ ПОВИНЕН ОБМЕЖУВАТИСЯ 30-45 ХВИЛИНАМИ НА ТИЖДЕНЬ, 2-3 КЛАСІВ - ДВОМА ГОДИНАМИ НА ТИЖДЕНЬ, АЛЕ НЕ БІЛЬШЕ 1-Ї ГОДИНИ НА ДОБУ, 4-6 КЛАСІВ - ДВОМА ГОДИНАМИ НА ТИЖДЕНЬ, АЛЕ НЕ БІЛЬШЕ 1-Ї ГОДИНИ НА ДОБУ, 7-9 КЛАСІВ - 2,5 ГОДИНАМИ НА ТИЖДЕНЬ, АЛЕ НЕ БІЛЬШЕ 1-Ї ГОДИНИ НА ДОБУ, УЧНІВ 10-11 КЛАСІВ – СІМОМА ГОДИНАМИ НА ТИЖДЕНЬ, АЛЕ НЕ БІЛЬШЕ 1-Ї ГОДИНИ НА ДОБУ.
ЯКЩО У ДИТИНИ З’ЯВЛЯЮТЬСЯ ОЗНАКИ ІНТЕРНЕТ-ЗАЛЕЖНОСТІ, НЕ ВАРТО КАТЕГОРИЧНО ВІДЛУЧАТИ ЙОГО ВІД УЛЮБЛЕНОЇ ІГРАШКИ — ІНТЕРНЕТУ. ЦЕ НЕ ВИРІШИТЬ ПРОБЛЕМУ. ВАРТО РЕГЛАМЕНТУВАТИ СПІЛКУВАННЯ З МЕРЕЖЕЮ, ВСТАНОВИВШИ ЧАС, ДОПУСТИМИЙ ДЛЯ ПРОВЕДЕННЯ В МЕРЕЖІ. КОМП’ЮТЕР ПОВИНЕН ПЕРЕБУВАТИ У ВІТАЛЬНІ АБО ЗАГАЛЬНІЙ КІМНАТІ — НІ В ЯКОМУ РАЗІ НЕ В КІМНАТІ ДИТИНИ. ВСТАНОВИВШИ ПРАВИЛА, БАТЬКИ НЕ ПОВИННІ ЇХ ПОРУШУВАТИ. ЯКЩО ДИТИНА ВІДЧУВАЄ НЕЗДОРОВУ ТЯГУ ДО ІНТЕРНЕТУ, КРАЩЕ ЗВЕРНУТИСЯ ДО ПСИХОЛОГА. БУДЬ-ЯКА ЗАЛЕЖНІСТЬ, В ТОМУ ЧИСЛІ Й ІНТЕРНЕТ-ЗАЛЕЖНІСТЬ, — ЦЕ ТІЛЬКИ ОДИН З ВИДІВ ПРОЯВУ ПСИХОЛОГІЧНИХ ПРОБЛЕМ, ЯКИМИ МОЖУТЬ БУТИ НИЗЬКА САМООЦІНКА, ДРАТІВЛИВІСТЬ І ДЕПРЕСІЯ, ЩО РОЗВИВАЄТЬСЯ НА ОСНОВІ ЦЬОГО.
ЗАПАМ’ЯТАЙТЕ! ЯКЩО ДИТИНА ВІДЧУВАЄ ТРУДНОЩІ У СПІЛКУВАННІ, ПОТРІБНО ПОСТАРАТИСЯ ДОПОМОГТИ ЇЙ. ВІДВІДУВАННЯ СЕКЦІЙ, ДОДАТКОВІ ЗАНЯТТЯ ПІСЛЯ ШКОЛИ МОЖУТЬ ЧАСТКОВО ВИРІШИТИ ПРОБЛЕМУ. СЛІД ЧАСТІШЕ ЗАПРОШУВАТИ ІНШИХ ДІТЕЙ ДОДОМУ І ХОДИТИ В ГОСТІ ДО ДРУЗІВ, У ЯКИХ Є ДІТИ ТАКОГО Ж ВІКУ. ЗАХОПЛЕННЯ ОN-LINE ІГРАМИ ПОТРІБНО ЗАМІНИТИ РЕАЛЬНИМИ АНАЛОГАМИ.НЕ ВАРТО ЗАБУВАТИ ПРО СПЕЦІАЛЬНІ КОНТРОЛЮЮЧІ ПРОГРАМИ, ЗА ДОПОМОГОЮ ЯКИХ МОЖНА ВІДСТЕЖУВАТИ, ЧИМ ДИТИНА ЗАЙМАЄТЬСЯ В МЕРЕЖІ, АДЖЕ ДАНІ СТАТИСТИКИ Є ТРИВОЖНИМИ:
- ПОНАД 28% ОПИТАНИХ ДІТЕЙ ГОТОВІ НАДІСЛАТИ СВОЇ ФОТОКАРТКИ НЕЗНАЙОМЦЯМ У МЕРЕЖІ;
- 17% БЕЗ ВАГАНЬ ПОВІДОМЛЯЮТЬ ІНФОРМАЦІЮ ПРО СЕБЕ І СВОЮ РОДИНУ - АДРЕСУ, ПРОФЕСІЮ, ГРАФІК РОБОТИ БАТЬКІВ, НАЯВНІСТЬ ЦІННИЇХ РЕЧЕЙ У ДОМІ...НАВІЩО НЕЗНАЙОМЦЯМ ТАКА ІНФОРМАЦІЯ, ДІТИ, ЯК ПРАВИЛО, НЕ ЗАМИСЛЮЮТЬСЯ;
- 22% ДІТЕЙ ПЕРІОДИЧНО ПОТРАПЛЯЮТЬ НА САЙТИ ДЛЯ ДОРОСЛИХ;
- 28% ДІТЕЙ, ПОБАЧИВШИ В ІНТЕРНЕТІ РЕКЛАМУ АЛКОГОЛЮ ЧИ ТЮТЮНУ, ХОЧА Б ОДИН РАЗ СПРОБУВАЛИ ЇХ КУПИТИ, А 11% - СПРОБУВАЛИ КУПУВАТИ НАРКОТИКИ;
- БЛИЗЬКО 14% ОПИТАНИХ ЧАС ВІД ЧАСУ ВІДПРАВЛЯЮТЬ ПЛАТНІ SMS ЗА БОНУСИ В ON-LINE ІГРАХ І ЛИШЕ ДЕЯКІ ЗВЕРТАЮТЬ УВАГУ НА ВАРТІСТЬ ПОСЛУГИ.
БАТЬКІВСЬКИЙ КАТЕХИЗИС
(ЗАКОНИ ДОБРЕ ОРГАНІЗОВАНОГО ВИХОВАННЯ ДИТИНИ)
- Пам’ятайте, що навчання – один з найвибагливіших видів праці, а розумові сили і можливості дітей неоднакові.
- Не треба вимагати від дитини неможливого. Під час навчання важливо визначити, на що здатна дитина даної миті та як розвинути її розумові здібності.
- Навчання не сприяє розвиткові дитини, якщо супроводжується механічним повторенням, зубрінням, а не вимагає напруження розумових сил, пізнавальної активності, думки та дії.
- Найпростіший метод виховання, який не потребує ані часу, ані розуму, - покарати дитину, а відтак озлобити чи навіть зламати її. Уникайте надмірного опікування, викриків, примусу й наказових інтонацій. Все це зумовлює протидію з боку дитини, спричиняє психічні травми, вбиває в ній бажання й цікавість до навчання.
- Розвивайте інтелектуальні прагнення, ініціативу та самостійність дитини.
- Пам’ятайте, що, згідно з науково обґрунтованими нормами, дитині на виконання домашніх завдань дається: до 1 год. (1 клас), до 1,5 год. (2 клас), до 2 год. (3-4 класи), до 2,5 год. (5-6 класи), 3 год. (7 клас), 4 год. (8 клас) і т.д. Привчайте дітей користуватись годинником і не дозволяйте їм просиджувати за домашніми завданнями понад норму встановленого терміну. Це тільки шкодить їхньому здоров’ю й погано позначається на розумовому розвитку.
- Не змушуйте дитину писати спершу в чернетці, а потім переписувати в зошит виконані завдання. Це призводить до перевтоми дитини і негативного ставлення до навчання.
- Не хвилюйтесь, якщо Ваша дитина одержить за виконану роботу не таку оцінку, якої б Вам хотілось. По-перше, оцінка має виховне значення, по-друге, це не остання робота й не остання оцінка.
- Дайте дитині можливість самостійно пізнати радість успіху в навчанні, визначити індивідуальну стежку розумової праці.
- Перевіряйте домашні завдання, виконанні дитиною. Але Вашими оцінками мають бути: «задоволений», «не задоволений», можна додати слово «дуже». І будьте певні: завтра дитина буде працювати старанніше, аби побачити Ваше задоволення.
- Здоров’я дитини – «крихка кришталева кулька», і тримають її три атланти: спадковість, спосіб життя і середовище. Організуйте правильний розпорядок життя дитини: харчування, навчання й відпочинок.
- Обов’язково помічайте навіть незначні успіхи дитини, спонукайте її до сумлінного навчання і гарної поведінки. Використовуйте для цього підбадьорюючі слова, поцілунки, різні види морального й матеріального заохочення.
- Батько і мати – найкращі вихователі, і тому вони мають впливи на поведінку своєї дитини навіть тоді, коли ї немає вдома. Пам’ятайте, що дитина – дзеркало життя своїх батьків. Як у краплині води відбивається сонце, так само і в дітях відбивається моральна чистота батька й матері. Майбутнє належить тільки дітям. Робіть все, щоб дитинство і майбутнє ваших дітей були прекрасними.
Комментариев нет:
Отправить комментарий