Для Вас, батьки

ДИТЯЧА INTERNET-ЗАЛЕЖНІСТЬ

ФАКТ, ЩО ДІТИ ПРОВОДЯТЬ В ІНТЕРНЕТІ БАГАТО ЧАСУ, ЗАСМУЧУЄ БІЛЬШІСТЬ БАТЬКІВ. СПОЧАТКУ ДОРОСЛІ ВІТАЛИ ПОЯВУ МЕРЕЖІ, ВВАЖАЮЧИ, ЩО ВОНА — БЕЗМЕЖНЕ ДЖЕРЕЛО НОВИХ ЗНАНЬ. НЕЗАБАРОМ З’ЯСУВАЛОСЯ, ЩО ПІДЛІТКИ НЕ КОРИСТУЮТЬСЯ ІНТЕРНЕТОМ ДЛЯ ВИКОНАННЯ ДОМАШНІХ ЗАВДАНЬ АБО ПОШУКУ КОРИСНОЇ ІНФОРМАЦІЇ. ЗАМІСТЬ ЦЬОГО ВОНИ СПІЛКУЮТЬСЯ В ЧАТАХ І ГРАЮТЬ В ОN-LINE ІГРИ.
           ПІДТРИМКА РОЗУМНОЇ РІВНОВАГИ МІЖ РОЗВАГАМИ ТА ІНШИМИ ЗАНЯТТЯМИ У ДІТЕЙ ЗАВЖДИ БУЛО ВИПРОБУВАННЯМ ДЛЯ БАТЬКІВ. ІНТЕРНЕТ ЗРОБИВ ЦЕ ЩЕ БІЛЬШ ВАЖКИМ ЗАВДАННЯМ. СПІЛКУВАННЯ В ІНТЕРНЕТІ ТА ІНТЕРАКТИВНІ ІГРИ НАСТІЛЬКИ ЗАТЯГУЮТЬ ДІТЕЙ, ЩО ВОНИ ВТРАЧАЮТЬ ВІДЧУТТЯ ЧАСУ.
КІЛЬКА ПОРАД БАТЬКАМ.
ПЕРШ ЗА ВСЕ, ВАРТО ЗНАТИ, ЯКІ СИМПТОМИ ПРОЯВУ ІНТЕРНЕТ-ЗАЛЕЖНОСТІ І ЧИ Є ВОНИ У ДИТИНИ: ЧИ ВПЛИВАЄ ЧАС, ПРОВЕДЕНИЙ В МЕРЕЖІ НА НАВЧАННЯ І СОН, ЧИ Є У НЬОГО ДОСТАТНЬО ДРУЗІВ В РЕАЛЬНОМУ СВІТІ, ЧИ НЕ ЗАМІНЯЮТЬ ЙОМУ ОN-LINE  ІГРИ РЕАЛЬНЕ ЖИТТЯ . НЕ МЕНШ ВАЖЛИВИМ ЧИННИКОМ Є КІЛЬКІСТЬ ЧАСУ, ПРОВЕДЕНОГО В МЕРЕЖІ, — ВОНО МАЄ БУТИ ДОЗОВАНО. ЗГІДНО З НОРМАМИ, ВИЗНАЧЕНИМИ МІНІСТЕРСТВОМ ОХОРОНИ ЗДОРОВ’Я УКРАЇНИ, ДЛЯ ДІТЕЙ 1-ГО КЛАСУ ЗАГАЛЬНИЙ ЧАС РОБОТИ ЗА КОМП’ЮТЕРОМ З РІДКОКРИСТАЛІЧНИМ МОНІТОРОМ ПОВИНЕН ОБМЕЖУВАТИСЯ 30-45 ХВИЛИНАМИ НА ТИЖДЕНЬ, 2-3 КЛАСІВ - ДВОМА ГОДИНАМИ НА ТИЖДЕНЬ, АЛЕ НЕ БІЛЬШЕ 1-Ї ГОДИНИ НА ДОБУ, 4-6 КЛАСІВ - ДВОМА ГОДИНАМИ НА ТИЖДЕНЬ, АЛЕ НЕ БІЛЬШЕ 1-Ї ГОДИНИ НА ДОБУ, 7-9 КЛАСІВ - 2,5 ГОДИНАМИ НА ТИЖДЕНЬ, АЛЕ НЕ БІЛЬШЕ 1-Ї ГОДИНИ НА ДОБУ, УЧНІВ 10-11 КЛАСІВ – СІМОМА ГОДИНАМИ НА ТИЖДЕНЬ, АЛЕ НЕ БІЛЬШЕ 1-Ї ГОДИНИ НА ДОБУ.
ЯКЩО У ДИТИНИ З’ЯВЛЯЮТЬСЯ ОЗНАКИ ІНТЕРНЕТ-ЗАЛЕЖНОСТІ, НЕ ВАРТО КАТЕГОРИЧНО ВІДЛУЧАТИ ЙОГО ВІД УЛЮБЛЕНОЇ ІГРАШКИ — ІНТЕРНЕТУ. ЦЕ НЕ ВИРІШИТЬ ПРОБЛЕМУ. ВАРТО РЕГЛАМЕНТУВАТИ СПІЛКУВАННЯ З МЕРЕЖЕЮ, ВСТАНОВИВШИ ЧАС, ДОПУСТИМИЙ ДЛЯ ПРОВЕДЕННЯ В МЕРЕЖІ. КОМП’ЮТЕР ПОВИНЕН ПЕРЕБУВАТИ У ВІТАЛЬНІ АБО ЗАГАЛЬНІЙ КІМНАТІ — НІ В ЯКОМУ РАЗІ НЕ В КІМНАТІ ДИТИНИ. ВСТАНОВИВШИ ПРАВИЛА, БАТЬКИ НЕ ПОВИННІ ЇХ ПОРУШУВАТИ. ЯКЩО ДИТИНА ВІДЧУВАЄ НЕЗДОРОВУ ТЯГУ ДО ІНТЕРНЕТУ, КРАЩЕ ЗВЕРНУТИСЯ ДО ПСИХОЛОГА. БУДЬ-ЯКА ЗАЛЕЖНІСТЬ, В ТОМУ ЧИСЛІ Й ІНТЕРНЕТ-ЗАЛЕЖНІСТЬ, — ЦЕ ТІЛЬКИ ОДИН З ВИДІВ ПРОЯВУ ПСИХОЛОГІЧНИХ ПРОБЛЕМ, ЯКИМИ МОЖУТЬ БУТИ НИЗЬКА САМООЦІНКА, ДРАТІВЛИВІСТЬ І ДЕПРЕСІЯ, ЩО РОЗВИВАЄТЬСЯ НА ОСНОВІ ЦЬОГО.
ЗАПАМ’ЯТАЙТЕ! ЯКЩО ДИТИНА ВІДЧУВАЄ ТРУДНОЩІ У СПІЛКУВАННІ, ПОТРІБНО ПОСТАРАТИСЯ ДОПОМОГТИ ЇЙ. ВІДВІДУВАННЯ СЕКЦІЙ, ДОДАТКОВІ ЗАНЯТТЯ ПІСЛЯ ШКОЛИ МОЖУТЬ ЧАСТКОВО ВИРІШИТИ ПРОБЛЕМУ. СЛІД ЧАСТІШЕ ЗАПРОШУВАТИ ІНШИХ ДІТЕЙ ДОДОМУ І ХОДИТИ В ГОСТІ ДО ДРУЗІВ, У ЯКИХ Є ДІТИ ТАКОГО Ж ВІКУ. ЗАХОПЛЕННЯ ОN-LINE ІГРАМИ ПОТРІБНО ЗАМІНИТИ РЕАЛЬНИМИ АНАЛОГАМИ.НЕ ВАРТО ЗАБУВАТИ ПРО СПЕЦІАЛЬНІ КОНТРОЛЮЮЧІ ПРОГРАМИ, ЗА ДОПОМОГОЮ ЯКИХ МОЖНА ВІДСТЕЖУВАТИ, ЧИМ ДИТИНА ЗАЙМАЄТЬСЯ В МЕРЕЖІ, АДЖЕ ДАНІ СТАТИСТИКИ Є ТРИВОЖНИМИ:
- ПОНАД 28% ОПИТАНИХ ДІТЕЙ ГОТОВІ НАДІСЛАТИ СВОЇ ФОТОКАРТКИ НЕЗНАЙОМЦЯМ У МЕРЕЖІ;
- 17% БЕЗ ВАГАНЬ ПОВІДОМЛЯЮТЬ ІНФОРМАЦІЮ ПРО СЕБЕ І СВОЮ РОДИНУ -  АДРЕСУ, ПРОФЕСІЮ, ГРАФІК РОБОТИ БАТЬКІВ, НАЯВНІСТЬ ЦІННИЇХ РЕЧЕЙ У ДОМІ...НАВІЩО НЕЗНАЙОМЦЯМ ТАКА ІНФОРМАЦІЯ, ДІТИ, ЯК ПРАВИЛО, НЕ ЗАМИСЛЮЮТЬСЯ;
- 22% ДІТЕЙ ПЕРІОДИЧНО ПОТРАПЛЯЮТЬ НА САЙТИ ДЛЯ ДОРОСЛИХ;
- 28% ДІТЕЙ, ПОБАЧИВШИ В ІНТЕРНЕТІ РЕКЛАМУ АЛКОГОЛЮ ЧИ ТЮТЮНУ, ХОЧА Б ОДИН РАЗ СПРОБУВАЛИ ЇХ КУПИТИ, А 11% - СПРОБУВАЛИ КУПУВАТИ НАРКОТИКИ;
- БЛИЗЬКО 14% ОПИТАНИХ ЧАС ВІД ЧАСУ ВІДПРАВЛЯЮТЬ ПЛАТНІ SMS ЗА БОНУСИ В ON-LINE ІГРАХ І ЛИШЕ ДЕЯКІ ЗВЕРТАЮТЬ УВАГУ НА ВАРТІСТЬ ПОСЛУГИ.

БАТЬКІВСЬКИЙ КАТЕХИЗИС

(ЗАКОНИ ДОБРЕ ОРГАНІЗОВАНОГО ВИХОВАННЯ ДИТИНИ)


  1. Пам’ятайте, що навчання – один з найвибагливіших видів праці, а розумові сили і можливості дітей неоднакові.
  2. Не треба вимагати від дитини неможливого. Під час навчання важливо визначити, на що здатна дитина даної миті та як розвинути її розумові здібності.
  3. Навчання не сприяє розвиткові дитини, якщо супроводжується механічним повторенням, зубрінням, а не вимагає напруження розумових сил, пізнавальної активності, думки та дії.
  4. Найпростіший метод виховання, який не потребує ані часу, ані розуму, - покарати дитину, а відтак озлобити чи навіть зламати її. Уникайте надмірного опікування, викриків, примусу й наказових інтонацій. Все це зумовлює протидію з боку дитини, спричиняє психічні травми, вбиває в ній бажання й цікавість до навчання.
  5. Розвивайте інтелектуальні прагнення, ініціативу та самостійність дитини.
  6. Пам’ятайте, що, згідно з науково обґрунтованими нормами, дитині на виконання домашніх завдань дається: до 1 год. (1 клас), до 1,5 год. (2 клас), до 2 год. (3-4 класи), до 2,5 год. (5-6 класи), 3 год. (7 клас), 4 год. (8 клас) і т.д. Привчайте дітей користуватись годинником і не дозволяйте їм просиджувати за домашніми завданнями понад норму встановленого терміну. Це тільки шкодить їхньому здоров’ю й погано позначається на розумовому розвитку.
  7. Не змушуйте дитину писати спершу в чернетці, а потім переписувати в зошит виконані завдання. Це призводить до перевтоми дитини і негативного ставлення до навчання.
  8. Не хвилюйтесь, якщо Ваша дитина одержить за виконану роботу не таку оцінку, якої б Вам хотілось. По-перше, оцінка має виховне значення, по-друге, це не остання робота й не остання оцінка.
  9. Дайте дитині можливість самостійно пізнати радість успіху в навчанні, визначити індивідуальну стежку розумової праці.
  10. Перевіряйте домашні завдання, виконанні дитиною. Але Вашими оцінками мають бути: «задоволений», «не задоволений», можна додати слово «дуже». І будьте певні: завтра дитина буде працювати старанніше, аби побачити Ваше задоволення.
  11. Здоров’я дитини – «крихка кришталева кулька», і тримають її три атланти: спадковість, спосіб життя і середовище. Організуйте правильний розпорядок життя дитини: харчування, навчання й відпочинок.
  12. Обов’язково помічайте навіть незначні успіхи дитини, спонукайте її до сумлінного навчання і гарної поведінки. Використовуйте для цього підбадьорюючі слова, поцілунки, різні види морального й матеріального заохочення.
  13. Батько і мати – найкращі вихователі, і тому вони мають впливи на поведінку своєї дитини навіть тоді, коли ї немає вдома. Пам’ятайте, що дитина – дзеркало життя своїх батьків. Як у краплині води відбивається сонце, так само і в дітях відбивається моральна чистота батька й матері. Майбутнє належить тільки дітям. Робіть все, щоб дитинство і майбутнє ваших дітей були прекрасними. 

Комментариев нет:

Отправить комментарий