Робота з батьками

Робота класного керівника з батьками учнів
Форми роботи з батьками
Форми роботи педагогів з батьками — це способи організації спільної діяльності та спілкування.
Моя робота з батьками здійснюється в двох напрямках: організаційна робота школи із сім'єю та підвищення педагогічної культури батьків.
В організаційній роботі школи з батьками доцільним є поєднання індивідуальних, групових, колективних та масових форм роботи.
Індивідуальними формами роботи класного керівника з батьками є: відвідування сімей учнів удома, бесіди з батьками учня, листування тощо.
Відвідування сім'ї учня класним керівником.
Я відвідує сім'ю учня з метою налагодження контактів з батьками, з'ясування загальної та педагогічної культури сім'ї, умов життя учня, консультування щодо єдиних вимог до дитини, обговорення відхилень у її поведінці, вжиття необхідних заходів щодо їх запобігання, залучення батьків до участі в роботі школи тощо. Відвідування батьків учнів відбувається за попередньою домовленістю. Тому що несподіваний візит викликає ніяковість, збентеження батьків. Під час зустрічі, як правило підкреслюю позитивне в дитині, тактовно звертаю увагу на недоліки, разом міркуємо над тим, як їх усунути. Дуже важливо створити атмосферу довіри і доброзичливості.
Перше відвідування сім'ї класним керівником, на мою думку є дуже відповідальним моментом, який найчастіше вирішує, чи будуть батьки прислухатися до моїх порад, співпрацювати зі школою в питаннях навчання та виховання дітей. До відвідування тієї чи іншої сім'ї готуюся заздалегідь: уточнюю склад сім’ї , матеріальне становище, освіту батьків, місце роботи, обмірковую можливі питання та відповіді на них, визначаю, які дані про дитину потрібно отримати насамперед.
Звичайно, за один візит не можна отримати відповіді на всі питання, але бесіда з батьками має проходити у доброзичливому, спокійному тоні.
Індивідуальні бесіди з батьками відбуваються як за ініціативою самих батьків, так і за моєю ініціативою. Інтерес батьків до питань виховання, їхню ініціативу щодо бесіди з класним керівником на педагогічні теми потрібно заохочувати та стимулювати.
Я проводжу бесіду з батьками у присутності дитини, якщо не впевнена, що моє схвалення чи осуд школяра буде сприйнятий дорослими так, як би цього бажала.
Не завжди бесіда з батьками тривала. Іноді буває достатньо короткої розмови, кількох вагомих слів.
Перевагою індивідуальної роботи є те, що наодинці зі мною батьки відвертіше розповідають про свої проблеми та труднощі у вихованні дітей. Дорослі мають бути переконані, що їхня бесіда з учителем залишиться між ними, що жодна їхня відверта думка не буде розголошена.
Індивідуальне спілкування з батьками дає мені можливість вибрати правильний підхід до дитини.
Листуванням найчастіше користуюся, коли не можу з тих чи інших причин зустрітися з батьками у них удома або запросити їх до школи.
До групових форм роботи належать засідання батьківського комітету, батьківські збори та робота з групами батьків.
Батьківський комітет обирається на батьківських зборах у вересні. Він складається з 4 осіб.Створюємо батьківський комітет з метою демократизації управління виховним процесом, налагодження зворотного зв'язку сім'я — школа, для поточного коригування управлінських рішень, забезпечення єдності педагогічних вимог до учнів, надання допомоги сім'ї у вихованні та навчанні дітей. Комітет діє відповідно до положення про батьківські комітети загальноосвітніх шкіл. До роботи в ньому залучені найактивніші батьки, авторитетні люди з високою громадянською свідомістю, які виявляють інтерес до справ класу, школи. Батьківський комітет обирається на весь термін навчання учнів. Залежно від потреб класу, він змінюється: чи за кількістю, чи за розподілом обов'язків. Я скеровує діяльність батьківського комітету на розв'язання навчально-виховних завдань, що стоять перед класом. Члени батьківського комітету встановлюють контакт з громадськими організаціями, беруть участь в організації дозвілля дітей (прогулянок, екскурсій, походів), допомагають мені проводити педагогічну пропаганду.
Роботу з групами батьків як правило я починаю зі спостереження за навчанням та поведінкою учнів та вивчення їхніх сімей. Застосування методів анкетування, опитування, вивчення шкільної документації, спостереження дозволяє мені отримати потрібну інформацію та розподілити батьків на групи (за типом сім'ї, за помилками батьків у сімейному вихованні, за проблемами учня, що виникають у навчанні, спілкуванні з товаришами тощо). Деякі батьки можуть входити до кількох груп. Соціально-педагогічна робота вчителя з групами батьків сприяє активнішій участі батьків у взаємодії зі школою.
Основними колективними формами роботи з батьками є класні батьківські збори, бесіди, та сімейні свята в класі («Тато, мама, я», «Обереги моєї оселі» тощо).
На класних батьківських зборах заслуховуються повідомлення з різних питань виховання (доповідь, інформація вчителя, медсестри, психолога чи повідомлення батьків про досвід виховання дітей у сім'ї), підбиваються підсумки роботи з учнями за семестр, рік; вирішуються організаційні та господарські питання.
Тематика педагогічних бесід та доповідей на класних зборах визначаю відповідно до річного плану роботи з батьками. При цьому неодмінно мають враховуватись інтереси та побажання батьків. Зміст такої бесіди повинен містити не тільки теорію питання, але й конкретні рекомендації, в чому допомагає мені шкільний практичний психолог. Бесіда з батьками передбачає жвавий обмін думками, участь у ній кожного з батьків.
Дбаючи про ефективну взаємодію з батьками, при використанні різних форм роботи враховую важливість таких чинників:
1. Запрошення батьків до співпраці. Часто вчителі вважають, що батьки перебувають в опозиції до нього. Доброзичливість, відкритість у спілкуванні з батьками — перший крок до співпраці з ними.
2. Дотримання позиції рівноправності. Об'єднання зусиль класного керівника та сім'ї школяра можливе за взаємного визнання ними рівноправності. Перший крок має зробити класний керівник, оскільки до цього його зобов'язує професійний обов'язок.
3. Визнання важливості ролі батьків у співпраці. Класний керівник повинен завжди наголошувати на важливій ролі батьків у вихованні та розвитку дитини.
4. Вияв любові, захоплення їхньою дитиною. Психологічний контакт із батьками виникає одразу, як тільки класний керівник виявляє розуміння дитини, симпатію до неї, бачить позитивні та негативні риси. Батьки, відчувши доброзичливість учителя, охочіше спілкуються з ним, налаштовуються на співпрацю.
5. Пошук нових форм співпраці. Класний керівник може запропонувати одному з батьків організувати батьківські збори, разом визначивши їх тематику, структуру тощо. Особливо корисний обмін думками з батьками щодо налагодження взаєморозуміння з дітьми.

Комментариев нет:

Отправить комментарий